Friday, December 6, 2013

::: ေရႊစည္းခံုေစတီေ တာ္သမိုင္းေႀကာင္း :::

::: ေရႊစည္းခံုေစတီေ တာ္သမိုင္းေႀကာင္း ::: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


ေရႊစည္းခံုေစတီေ တာ္ တည္ေနရာ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕၊ ဧရာဝတီျမစ္ ...ကမ္းနဖူး ဉာဏ္ေတာ္ ေပ (၁၆၀) ေက်ာ္ၾကားမႈ ပုဂံမင္းႏွစ္ပါး တည္ခဲ့ၿပီး၊ သိမွတ္ဖြယ္ရာ၊ အ့ံဘြယ္မ်ားေၾကာင့္ ေရႊစည္းခံုေစတီေ တာ္သည္ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕မွ အေနာက္ေတာင္ ယြန္းယြန္း၊ မိုင္၀က္ခန္႔ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းန ဖူးရွိ ေပ(၇၅၀)ေက်ာ္ခန္ ႔ ရွည္လ်ားက်ယ္၀န္ းေသာ မဟာရံတံတိုင္းႀကီးႏွင့္ ဉာဏ္ေတာ္ေပ (၁၆၀)၊ ဖိနပ္ေတာ္အက်ယ္ေပ (၁၆၀)ပမာဏရွိကာ ေရႊေရာင္၀င္းလ်က တင့္တယ္ၾကည္ညိဳဖြယ္ တည္ရွိေလသည္။


သမိုင္း


ပုဂံျပည့္ရွင္ သီရိအႏုရုဒၶ ေဒ၀ေခၚ အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္တြင္ သီဟုိဠ္ကၽြန္း၏ဘုရင္ ပထမ၀ိဇယဗာဟု မင္းၾကီး၏ အကူအညီေတာင္းျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား၊ ပိဋကတ္သုံးပုံ က်မ္းစာမ်ားႏွင့ ္ ဆင္ျဖဴေတာ္တစ္စီးတုိ႔ကုိ အကူအညီေပးခဲ့သည္။ ပထမ ၀ိဇယဗာဟုမင္းကလည္း အေနာ္ရထာမင္း၏ ေက်းဇူးကုိတုံ႔ျ ပန္ေသာ္အားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စြယ္ေတာ္ပြားကုိ အေနာ္ရထာမင္းထံ ဓမၼလက္ေဆာင္ျပန္လည္ ေပးပုိ႔ခဲ့သည္။


အေနာ္ရထာမင္းၾကီး သည္ စြယ္ေတာ္ျမတ္ကုိ နန္းေတာ္ေရွ ႔ ရတနာျပႆာဒ္တြင္ ကိန္း၀ပ္ေစျပီး ပူေဇာ္ ၀တ္ျပဳခဲ့သည္။ ထုိအခါ မင္းဆရာျဖစ္ေသာ္ ရွင္အရဟံမေထရ္က သတၱ၀ါအားလုံး ကုိးကြယ္ႏုိင္ေစရန္ ေစတီတည္ပါဟု မင္းၾကီးအား အၾကံဥာဏ္ေပးခဲ့သ ည္။


အေနာ္ရထာမင္းလည္း ရွင္အရဟံမေထရ္၏ အၾကံဥာဏ္မွာ အလြန္ ေလွာ္ကန္ သင့္ျမတ္သည့္အတြက္ ေစတီတည္၍ တည္ထားကုိးကြယ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ သည္။


မင္းၾကီးသည္ စြယ္ေတာ္ ကိန္း၀ပ္လုိေသာအရပ္တြင္ ဆင္ျဖဴေတာ္ ရပ္ေစသတည္း ဟု အဓိဌာန္၍ ဆင္ျဖဴေတာ္၏ကုိေပၚတြင္ စြယ္ေတာ္ၾကဳတ္တင္၍ လႊတ္လုိက္ေလသည္။


ဆင္ျဖဴေတာ္သည္ ပုဂံ၏ အေရွ ႔ေျမာက္အရပ္ (ေဇယ်ဘံုဟု ေခၚတြင္ေသာ ေအာင္ေျမအရပ္၌) သဲစည္းခုံတြင္ ၀ပ္ေလသည္။ ဆင္ျဖဴေတာ္ ၀ပ္ရာ သဲစည္းခုံတြင္ စြယ္ေတာ္ ျမတ္ကုိ ဌာပနာထားျပီ ေစတီတည္ေတာ္မူသည္။ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၄၂၁-ခု၊ တပို႔တြဲလဆန္း(၁၀)ရက္၊ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး တရုပ္ျပည္မွ ရေသာ ျမဆင္းတုတစ္ဆူ ႏွင့္ သေရေခတၱရာျပည္ရွ ိ ဒြတၱေပါင္မင္းၾက ီး တည္ထားကုိးကြယ္ခဲ့ေသာ နဖူးသင္းက်စ္ေတာ္ တစ္ဆူကုိလည္း ဌာပနာထားသည္။


ဘုရားတည္ေနတုန္း ပစၥယာ ၃ ဆင့္အေရာက္ တြင္ပင္ အေနာ္ရထားမင္း နတ္ရြာစံ(ေသဆုံး) ခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္း နတ္ရြာစံျပီးေနာ က္ က်န္စစ္သားမင္းက ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၄၅၁-ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း(၁၃)ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ဆက္လက္တည္ေဆာက္ခ ဲ့ရာ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၄၅၂-ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ျမင္ခဲ့သည္။ ေစတီေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ႏွစ္မွ ၿပီးစီးသည့္ႏွစ္ အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၃၁-ႏွစ္ၾကာ၏။


ေစတီတည္ထားပုံ


ေရႊစည္းခုံေစတီေ တာ္ၾကီးသည္ မူလက ေက်ာက္ခ်ပ္မ်ားျ ဖင့္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔အခါ ေရႊအထပ္ထပ္ခ်ေသာေၾကာင့္ မူလေက်ာက္ျပားမ်ား ေပ်ာက္ေနျပီး ေရႊေတာင္ၾကီးသဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။ ပစၥယာအဆင့္ ၃ ဆင့္ရွိသည္ သုံးဆင့္အေပၚမွ ရွစ္ေထာင့္ၾကာ၀န ္း၊ ေၾကး၀ုိင္း၊ ၾကာေမွာက္ၾကာလွန ္ႏွင့္ ခါးပတ္ရွိသည္။ ယင္းအထက္တြင္ ေခါင္းေလာင္းပုံ၊ ေခါင္းေလာင္းပုံ ၏ အထက္ တြင္ သပိတ္ေမွာက္ႏွင့္ ေဖာင္းရစ္ရွိသည္။


ေဖာင္းရစ္အထက္ ၾကာစိတ္၊ ၾကာေမွာက္၊ ၾကာပ်ံႏွင့္ ထီးေတာ္ ရွိသည္။ ပစၥယာ အဆင့္မွ ထီးေတာ္အထိ ေပ ၁၅၀ ျမင့္သည္။ ပစၥယာအဆင့္ဆင့္ တြင္ ငါးရာ့ ငါးဆယ္ဇာတ္ေတာ္ ရုပ္ၾကြ အုပ္ခ်ဳပ္မ်ားရွ ိသည္။ ညာဖက္တြင္ ေဖၚျပထားေသာပုံေ တာ္သည္ ရႊံကုိမီးဖုတ္ျပီး ျပဳလုပ္ ထားသည့္ ပုံေတာ္ျဖစ္သည္။


ရင္ျပင္ေတာ္


ေစတီ၏ေလးဘက္ေလးတန္၌ အုတ္ဂႏၶကုဋီေလးေဆာင္ရွိသည္။ ယင္းဂႏၶကုဋီတုိက္မ်ား အတြင္း၌ အလြန္လက္ရာေျမာက္ေသာ မတ္ရပ္ေၾကးဆင္းတု တစ္ဆူစီ ရွိသည္။ ဥာဏ္ေတာ္ ၁၂ ေပျမင့္သည့္ ပုဂံေခတ္လက္ရာျဖစ္သည္။ မူလက ဂႏၶကုဋီတုိက္တံခါး မ်ားရွိေသာ္လည္း ယခုအခါ ၁ ခုသာ က်န္ေတာ့သည္။


ရင္ျပင္ေတာ္ အေနာက္ဘက္ ပုိင္းတြင္ နတ္ရုပ္တု၊ ဘုိးေတာ္ရုပ္တု၊ သိၾကားရုပ္တုစသည္မ်ားလည္း သူ႔အေဆာင္ႏွင့္ သူရွိသည္။ ရင္ျပင္ေတာ္အေရွ ႔ေျမာက္ေထာင့္တြင္ ေက်ာက္စာရုံရွိသည္။


ေက်ာက္စာရုံ ထဲတြင္ ေခတ္အဆက္ဆက္မွ ေရးထုိးထားခဲ့သည ေက်ာက္စာမ်ားထဲမွ ေက်ာက္စာ ၆ ခ်ပ္ကုိ သိမ္းဆည္းထားသည္။ က်န္းစစ္သားမင္းၾကီး၏ ေက်ာက္စာတုိင္ၾကီး ၂ တုိင္သည္ အေရွ ႔ဘက္မုခ္ တြင္ရွိသည္။ ေရွးမြန္ဘာသာျဖင့္ ေရးထုိးထားသည္။


သိမွတ္ဖြယ္ရာ


ေရႊစည္းခံုေစေတီေအာက္ေျခတြင္ ပစၥယံသံုးဆင့္ရွိၿပီး ပစၥယံသံုးဆင့္အထ က္တြင္ ရွစ္ေထာင့္ၾကာ၀န္း က်ည္း၀န္း၊ ေခါင္းေလာင္းပံု ၊ ရင္စည္း၊ သပိတ္ေမွာက္၊ ေဖာင္းရစ္ အဆင့္ဆင့္၊ ၾကာေမွာက္၊ ရြဲ၊ ၾကာလန္၊ ပဥၥေလာဟာခ်ရားသီး၊ ထီးအဆင့္ဆင့္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားသည္။


ေရႊစည္းခံုေစတီေ တာ္၏ ပစၥယံအဆင့္ဆင့္တြင္ စဥ့္စိမ္းသိတ္ အုတ္ခ်ပ္မ်ားျဖင ့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ (၅၅၀)ဇာတ္မ်ားကုိ ဇာတ္အမည္၊ နံပါတ္မ်ားႏွင့္ တကြ ေတြ႕ရသည္။ ေရႊစည္းခံုေစတီ၏ မ်က္ႏွာေလးဖက္တြင္ ေၾကးဂူတုိက္ ေလးတိုက္ရွိၿပီး ထုိတုိက္မ်ားထဲတြင္ (၃.၉၀)မီတာ (၁.၂၈)ေပခန္႔ အျမင့္ရွိ ရပ္ေတာ္မူဗုဒၶ႐ု ပ္ပြားေတာ္ ေၾကးဆင္းတု (အဘယမုျဒာႏွင့္ ၀ရဒမုျဒာ) မ်ားရွိသည္။ ပုဂံေခတ္ ေၾကးသြန္း ေၾကးခတ္နည္း (ပန္းတည္းပညာ)ကုိ ေလ့လာႏိုင္သည္။


ေရႊစည္းခံုေစတီေ တာ္၏ အေရွ႕ဘက္မုခ္တြင္ ေရွးမြန္ဘာသာျဖင ေရးထုိးထားသည့္ က်န္စစ္သားမင္း ေအဒီ (၁၀၈၄-၁၁၁၃) ၏ နန္းတက္အမိန္႔ေတ ာ္ ျပန္တမ္းေက်ာက္စာတုိင္ ႏွစ္တုိင္ရွိသည္။ ထုိေက်ာက္စာတြင္ က်န္စစ္သားမင္းသည္ ဘုရားလက္ထက္၌ ဗိႆႏုိးျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေနာင္အခါ အရိမဒၵပူရျပည္တြ င္ တရားေစာင့္ေသာ မင္းျဖစ္လာမည္ဟု ဘုရားက ဗ်ာဒိတ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ကုိ ၾကင္နာစြာ အုပ္ခ်ဳပ္မည့္ အေၾကာင္း ေရးထုိးထားသည္။


ဟံသာ၀တီ ဘုရင့္ေနာင္ေက်ာ ္ထင္ေနာ္ရထာ ေအဒီ(၁၅၅၀-၁၅၈၁) သည္ ေရႊစည္းခံုေစတီက ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴခဲ့ၿပီး ထုိအေၾကာင္းကုိ (၂၃)ေမ၊ (၁၅၅၇) ကလွဴခဲ့သည့္ (၂၁၀၀)ပိႆာ၊ (၃.၁၈)တန္ရွိ ကုသုိလ္ေတာ္ ေခါင္းေလာင္းစာတြင္ ေဖာျ္ပခဲ့သည္။


ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဆင္ျဖဴရွင္မင္း ေအဒီ (၁၇၆၃-၁၇၇၆) သည္ (၃၀)ေမ၊ (၁၇၆၈) တြင္ ေရႊစည္းခံုေစတီကုိထီးေတာ္တင္ၿပီ း၄င္း၏အလွဴဒါနကုိ ေရးထုိးထားသည့္ ေမာ္ကြန္း ေက်ာက္စာရွိသည္။


ေရႊစည္းခံု ေစတီရင္ျပင္ရွိ အုတ္ဇရပ္အတြင္းရွိ ပုဂံေခတ္က ထုလုပ္ခဲ့သည့္ ဗုဒၶေျခေတာ္ရာ၊ သစ္သားပန္းပု သိၾကား႐ုပ္ႏွင့္ သစ္သားပန္းပု တံခါးရြက္တုိ႔ကုိ ေလ့လာႏိုင္သည္။


ေရႊစည္းခံုေစတီ ပႏၷက္႐ုိက္ရာ၌ အေျချပဳသည့္ ပႏၷက္သဲဂူ၊ အုတ္ဇလားဂူ တုိ႔လည္းရွိသည္။


အံ့ဘြယ္ကိုးပါး


ေရႊစည္းခံုေစတီသည္ အတြင္းအံ့ကုိးပါး၊ အျပင္အံ့ကုိးပါး ႏွင့္ျပည့္စံုသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ အတြင္းအံ့ကုိးပါး


၁။ထီးေတာ္အလြန္ၾကီးေသာ္လည္း သံၾကိဳးမဆုိင္းရျခင္း၊


၂။ေစတီ၏အရိပ္သည္ တံတုိင္းအျပင္သုိ႔ မေရာက္ျခင္း။


၃။ေစတီ၏ထိပ္မွ ေရႊစကၠဴပစ္ခ်လွ် င္ အျပင္သုိ႔မေရာက္ျခင္း။


၄။ေစတီ၏ မဟာရံတံတုိင္းအတြင္း လူမည္မွ်မ်ားမ်ား ျပည့္က်ပ္မေနျခင ္း။


၅။တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ပြဲေတာ္တြင္ ပထမသပိတ္ေတာ္၌ မည္သူမွ် ဆြမ္းဦးမတင္ႏုိင္ျခင္း။


၆။အေ၀းကၾကည့္လွ်င္ကုန္း၊ အတြင္းမွၾကည့္လွ်င္ က်င္းသဖြယ္ထင္ရျ ခင္း။


၇။ေစတီ၏တစ္ဖက္မွ တီးေသာစည္သံကုိ အျခားတစ္ဖက္မွ မၾကားရျခင္း။


၈။မုိးသည္းထန္စြာရြာေသာ္လည္း ေစတီရင္ျပင္၌ ေရမတင္ျခင္း။


၉။ေစတီေတာ္ အေရွ ႔ေတာင္ေထာင့္ရွိ ခေရပင္သည္ ၁၂ ရာသီ ပြင့္ျခင္းတုိ႔ျ ဖစ္သည္။


*ထုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ ေရွးမွယေန႔တုိင္ အစဥ္အဆက္ မွတ္ခဲ့ၾကသည္မွာ -တန္ခုိးမွာ ေရႊစည္းခုံ၊ အႏုမွာ အာနႏၵာ၊ ထုမွာ ဓမၼရံ၊ အျမင့္မွာ သေဗၺညဳ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။


အျပင္အံ့ဘြယ္ကုိးပါး


၁။ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္ းစပ္ေရစီးအတြင္း စြယ္ေတာ္တင္လာသည့္ဆင္ျဖဴေတာ္၀ပ္ သည့္ေနရာေသာင္ျဖစ္လာျခင္း။


၂။ထုိသဲေသာင္တို႔သည္ ေက်ာက္ျဖစ္လာျခင္း။


၃။ဧရာ၀တီျမစ္ေရသ ည္ ေစတီေတာ္ကုိ ဦးခုိက္ရစ္၀ဲစီးဆင္းျခင္း။


၄။မဟာရံတံတုိင္းသည္ ရွစ္ပယ္ (၁၄.၁၆)ဧက က်ယ္၀န္းျခင္း။


၅။ေစတီတည္ရာတြင္ တုရင္းေတာင္မွ ေက်ာက္မ်ားကုိ ပုဂံျပည္သူတုိ႔ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ျခင္း။


၆။ေက်ာက္သယ္ယူသူမ်ား အရိပ္ရရန္ မန္က်ည္းပင္မ်ား ခ်က္ျခင္းေပါက္ျ ခင္း။


၇။ေက်ာက္သယ္အၿပီး မန္က်ည္းပင္မ်ား ေပ်ာက္ျခင္း။


၈။ေရႊစည္းခံုေစတ ီ အေရွ႕မ်က္ႏွာစာ ေလွကားအနီးရွိ ေရမွန္အတြင္း၌ ေစတီအရိပ္ထင္ျခင္း။


၉။ေစတီကုိ အေ၀းမွၾကည့္ပါက ကုန္းျမင့္ေပၚတြ င္ တည္ထားသည္ဟု ထင္ရျခင္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။


ဘုရားသမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားမွ..ျပ န္လည္မွ်ေ၀သည္။


Credit to ဗုဒၶကမၻာ ။


Thursday, December 5, 2013

ခႏၶာဝန္ခ်သည္မွာ ေျခာက္ႏွစ္ၾကာေသာ္လည္း ဆားေတာင္ဆရာေတာ္ႀကီး ႐ုပ္ကလာပ္ မပုပ္မသိုးရွိေန

ခႏၶာဝန္ခ်သည္မွာ ေျခာက္ႏွစ္ၾကာေသာ္လည္း ဆားေတာင္ဆရာေတာ္ႀကီး ႐ုပ္ကလာပ္ မပုတ္မသိုးရွိေန Friday, December 6, 2013


မႏၲေလး တိုင္းေဒသႀကီး စဉ့္ကိုင္ၿမိဳ႕အ ေနာက္ဘက္ ငါးမိုင္ခန႔္အကြာ ကသဲကုန္းေက်းရြာရွိ ဆားေတာင္ ပဋိပတၱိရိပ္သာဝင္းအတြင္း ထာ ဝရဗိမာန္ေတာ္ျဖင့္ အပူေဇာ္ခံ ထားရွိသည့္ ဆားေတာင္ဆရာ ေတာ္ႀကီး ဦးပညာဏိက ၏ ဥတုဇ ႐ုပ္ကလာပ္ေတာ္အား ယခုရက္ ပိုင္းအတြင္း လာေရာက္ဖူးေျမာ္ ေလ့လာသူမ်ား မ်ားျပားလ်က္ရွိ ေၾကာင္း သိရသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ခႏၶာ ဝန္ခ်သြားသည္မွာ ေျခာက္ႏွစ္ ေက်ာ္ရွိၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ဥတုဇ ႐ုပ္ကလာပ္ ေတာ္ သည္ ယေန႔အ ခ်ိန္အထိ မပုပ္မသိုးဘဲ တည္ရွိ ေနရာ အသားအရည္မွာလည္းဝင္းအိေနဆဲျဖစ္ကာ အေၾကာ စိမ္းမ်ားကိုပင္ ျမင္ေတြ႕ရသျဖင့္ ထူးျခားမွုမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးအေၾကာင္းကို တပည့္ ဒါယကာ မ်ားက အမ်ား ျပည္သူသိရွိနိုင္ရန္ အင္တာနက္ ေပၚသို႔တင္ၿပီးေနာက္ လာေရာက္ ဖူးေျမာ္ၾကသည့္ အေရအတြက္ မွာ ယခင္ကာလမ်ားကထက္ သိ သာစြာ မ်ားျပားေနျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ထာဝရဗိမာန္ေတာ္ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာ က္ေရးေကာ္မတီ မွ ဦးထြန္းေရႊ က ရန္ကုန္တိုင္းမ္ ေန႔စဥ္သတင္းစာသို႔ ေျပာသည္။


''ရဟႏၲာမို႔လို႔သာ ဒီလိုမ်ိဳး ႐ုပ္ကလာပ္ေတာ္ မပုပ္မသိုးဘဲ က်န္ရစ္တာလို႔ ဒီဘက္ကေဒသခံ ေတြက ယုံၾကည္တယ္။ ေျခာက္ႏွစ္အတြင္ းမွာလဲ ညာဘက္ လက္ေမာင္းေတာ္ တံေတာင္ေကြး ေနရာမွာ ဓာတ္ေတာ္က်ခဲ့ပါ တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့တရား ေတာ္ ကို က်င့္ႀကံရင္ လက္ေတြ႕အက်ိဳးထူး ရတယ္ဆိုတာကို ဆရာေတာ္ႀကီး က ေနာင္လာေနာက္သားေတြ သိရွိအားထုတ္နို င္ေအာင္ ဒီ႐ုပ္ ကလာပ္ေတာ္ကို ထားရွိခဲ့ပုံပါပဲ။ ဟိုးအရင္ကတည္းကေတာ့ ဆရာ ေတာ္ႀကီးရဲ့ ႐ုပ္ကလာပ္ ေတာ္ ကို လာေရာက္ဖူးေျမာ္ တဲ့သူေတြ ပုံ မွန္ရွိေပမယ့္ အခုရက္ပိုင္းအတြင္း မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးတပည့္ေတြ က အင္တာနက္ေပၚမွာတင္ထား တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့အေၾကာင္း နဲ႔ ဓာတ္ပုံေတြကို ဖူးလိုက္ရၿပီး ေတာ့မွ ေနရာကိုစုံစမ္းၿပီး မ်က္ ျမင္ ကိုယ္ေတြ႕ လာဖူးၾကတာပါ။ လာဖူးတဲ့သူအေရအတြက္က ပုံ မွန္မရွိဘဲ ႐ုံးပိတ္ရက္ေတြနဲ႔ လ ျပည့္ေန႔ေတြမွာဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ မ်ားသလို တခ်ိဳ႕ဆိုရင္း ေဝးလံ တဲ့နယ္ေဒသေတြကေန လာၾက တာမ်ိဳးလဲရွိပါတယ္''ဟု ယင္းက ထပ္မံ ေျပာ သည္။


ဗိမာန္ေတာ္အတြင္း ဆရာ ေတာ္ႀကီး၏အေၾကာင္းႏွင့္အတူ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ား၊ ေဟာၾကား ခဲ့သည့္ တရားစာမ်ားႏွင့္ ဓာတ္ ေတာ္မ်ားကို လာေရာက္သူမ်ား ၾကည့္ရွုေလ့လာဖူ းေျမာ္နိုင္ရန္ ေဖာ္ျပေပးထားရာ အဆိုပါရိပ္ သာအတြင္းတြင္ ႂကြင္းက်န္ ရစ္ ေသာဓာတ္ေတာ္မ်ားျဖင့္ ေရႊေစ တီတစ္ဆူကို တည္ထားေၾကာင္း သိရသည္။


ဆားေတာင္ဆရာေတာ္ ႀကီး၏ေမြးရပ္ဇာတိမွာ စစ္ကိုင္း တိုင္းေဒသႀကီး ဆားေတာင္ေက်း ရြာအုပ္စု သင္းတြဲရြာျဖစ္ၿပီး ခမည္း ေတာ္ ဦးေငြဒင္ႏွင့္ မယ္ေတာ္ ေဒၚေျပာင္းမယ္တိ ု႔မွ ၂၉.၁၀. ၁၉၂၅တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့ျခင္ းျဖစ္ သည္။ ၁၃.၁၁.၂ဝဝရခုႏွစ ္တြင္ ခႏၶာေတာ္ဝန္ခ်ခဲ့ရာ မပုပ္မသိုး ဘဲ ႂကြင္းက်န္ရစ္သည့္႐ုပ္ကလာပ္ ေတာ္ကို ၁၀.၂.၂၀၀၈တြင္ ထာ ဝရဗိမာန္ေတာ္သို႔ ပင့္ေဆာင္အ ပူေဇာ္ခံခဲ့ျခင္ းျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။


ဆားေတာင္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မပုပ္မသိုးရွိေန သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္ေတာ္အားဖူးေတြ႕ရစဥ္။


credit to ဓာတ္ပုံ-ခြန္စိုင္းေအာင္ &


The Yangon Times


ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ႏွင့္ အမည္မ်ား၏ အဓိပၸါယ္

ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ႏွင့္ အမည္မ်ား၏ အဓိပၸါယ္ ======================


(၁) အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု


(၂) အဂၢမဟာပ႑ိတ


(၃) အဘိ၀ံသ


(၄) အလကၤာရ


(၅) ဘဒၶႏၲ


(၁) အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု ...အလြန္ျမင့္မားစြာ စိုက္ထူအပ္ေသာ တံခြန္အလံသဖြယ္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဆရာသခင္ အရွင္ျမတ္-ဟု ဆိုလိုပါသည္။


( ၂ ) အဂၢမဟာပ႑ိတ...အလြန္ျမင့္ျမတ္ ႀကီးက်ယ္ေသာ ပညာရွိ မေထရ္ျမတ္-ဟု ဆိုလိုပါသည္။


( ၃ ) အဘိ၀ံသ....မႏၲေလးျမိဳ႔ သက်သီဟစာေမးပြဲ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ ေစတိယဂၤဏ စာေမးပြဲ စေသာ ပရိယတၱိစာေမးပြဲႀကီးတို႔မွ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဆက္ကပ္ေသာ ဘြဲ႔-ျဖစ္သည္။


( ၄ )အလကၤာရ... မႏၲေလး၊ ပဲခူး၊ ရန္ကုန္ စသည္တို႔တြင္ က်င္းပေသာ သာမေဏေက်ာ္ စာေမးပြဲမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာ သာမေဏမ်ားအား ယင္းအသင္းအဖြဲ႔မ်ားက ဆက္ကပ္ေသာဘြဲ႔ ျဖစ္သည္။ ယင္း ၃-ႏွင့္ ၄-ဘြဲ႔မ်ားကို မူလဘြဲ႔ေတာ္ႏွင္ ဆက္၍ေခၚေ၀ၚရသျဖင့္ မူလဘြဲ႔ ဦးပ႑ိတ, ရွင္ပ႑ိတ ျဖစ္လွ်င္ ဦးပ႑ိတာဘိ၀ံသ, ရွင္ပ႑ိတာလကၤာရ-ဟူ၍ ျဖစ္သည္။


( ၅ ) ဘဒၶႏၲ...ဘဒၶႏၲ-ဟူသည္မွာ ေပးအပ္ေသာ ဘြဲ႔ထူး ဂုဏ္ထူး မဟုတ္၊ ေလးစားရိုေသအပ္ေ သာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္တို႔အား ဘြဲ႔ေတာ္၏ေရွ႔မွ ဦး, အရွင္-တို႔အစား ေရးသား ေခၚေ၀ၚအပ္ေသာ အသံုးအႏႈန္း ျဖစ္ပါသည္၊ ဦးပ႑ိတ-ဟုဆိုလွ်င္ ဘဒၵႏၲ ပ႑ိတ-ဟု ဆိုပါသည္။ ဦး အရွင္တို႔အစား ပါဠိဘာသာျဖင့္ ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။


ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ႏွင့္ အမည္မ်ား၏ အဓိပၸါယ္

ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ႏွင့္ အမည္မ်ား၏ အဓိပၸါယ္ ======================


(၁) အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု


(၂) အဂၢမဟာပ႑ိတ


(၃) အဘိ၀ံသ


(၄) အလကၤာရ


(၅) ဘဒၶႏၲ


(၁) အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု ...အလြန္ျမင့္မားစြာ စိုက္ထူအပ္ေသာ တံခြန္အလံသဖြယ္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဆရာသခင္ အရွင္ျမတ္-ဟု ဆိုလိုပါသည္။


( ၂ ) အဂၢမဟာပ႑ိတ...အလြန္ျမင့္ျမတ္ ႀကီးက်ယ္ေသာ ပညာရွိ မေထရ္ျမတ္-ဟု ဆိုလိုပါသည္။


( ၃ ) အဘိ၀ံသ....မႏၲေလးျမိဳ႔ သက်သီဟစာေမးပြဲ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ ေစတိယဂၤဏ စာေမးပြဲ စေသာ ပရိယတၱိစာေမးပြဲႀကီးတို႔မွ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဆက္ကပ္ေသာ ဘြဲ႔-ျဖစ္သည္။


( ၄ )အလကၤာရ... မႏၲေလး၊ ပဲခူး၊ ရန္ကုန္ စသည္တို႔တြင္ က်င္းပေသာ သာမေဏေက်ာ္ စာေမးပြဲမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာ သာမေဏမ်ားအား ယင္းအသင္းအဖြဲ႔မ်ားက ဆက္ကပ္ေသာဘြဲ႔ ျဖစ္သည္။ ယင္း ၃-ႏွင့္ ၄-ဘြဲ႔မ်ားကို မူလဘြဲ႔ေတာ္ႏွင္ ဆက္၍ေခၚေ၀ၚရသျဖင့္ မူလဘြဲ႔ ဦးပ႑ိတ, ရွင္ပ႑ိတ ျဖစ္လွ်င္ ဦးပ႑ိတာဘိ၀ံသ, ရွင္ပ႑ိတာလကၤာရ-ဟူ၍ ျဖစ္သည္။


( ၅ ) ဘဒၶႏၲ...ဘဒၶႏၲ-ဟူသည္မွာ ေပးအပ္ေသာ ဘြဲ႔ထူး ဂုဏ္ထူး မဟုတ္၊ ေလးစားရိုေသအပ္ေ သာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္တို႔အား ဘြဲ႔ေတာ္၏ေရွ႔မွ ဦး, အရွင္-တို႔အစား ေရးသား ေခၚေ၀ၚအပ္ေသာ အသံုးအႏႈန္း ျဖစ္ပါသည္၊ ဦးပ႑ိတ-ဟုဆိုလွ်င္ ဘဒၵႏၲ ပ႑ိတ-ဟု ဆိုပါသည္။ ဦး အရွင္တို႔အစား ပါဠိဘာသာျဖင့္ ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။


Tuesday, December 3, 2013

“ေက်းဇူးရွင္ဆားေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီ း၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား“

“ေက်းဇူးရွင္ဆားေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီ း၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား“ ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


(၁) ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ တရားကေတာ့ အားထုတ္ရမွာပဲ။ အားထုတ္ခြင့္ ႀကံဳတုန္းအားထုတ္ ၾက။သာသနာပၿပီဆိုရင္ ၀ိပႆနာနဲ႔ ေတြ႕ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ဒီေတာ့ပိုနစ္နာတယ္။ (၂) တရားအားထုတ္ဖို႔ေတာ့ မအားဘူး။မအားဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ေသခ်ိန္က်လာလို႔ မေသ ခ်င္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတာမဟုတ္ဘူး။မအားဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတာ မဟုတ္ဘူး။ (၃) တရား အားထုတ္တယ္ဆိုတာအားနဲ႔မာန္နဲ႔ အားထုတ္ရတယ္။မေသခ်ာမေရရာတဲ႔ အ လုပ္ေတြေတာင္မွဟုတ္ႏိုးႏို္း၊ ေတာ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ သက္စြန္႔ဆံဖ်ားလုပ္ေနရတာပဲ။ ေသခ်ာေရရာတဲ႔အလု ပ္ ဘာမလုပ္ရဲစရာရွိလဲ။ ဆင္းရဲ တစ္ဘ၀ေပါ့။ တစ္ဘ၀ေတာင္မွခဏေလးပါ။ (၄) ထိတိုင္းထိတိုင္းသိေနပါေစ။ကိေလသာ ၾကားမခိုေစနဲ႔။ (၅) တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ထမင္းစားသလိုပဲ။ မဆာလည္းစား၊ ဆာလည္းစား။စားေကာင္းလိမ့္မယ္ ထင္ေပမယ့္တကယ္စားေတာ့ ၿမိန္ခ်င္မွ ၿမိန္တာ။ မေကာင္းဘူး ထင္လို႔လည္း တကယ္စားေတာ့ ၿမိန္ခ်င္ၿမိန္တ ာ။ဒီေတာ့အားမထုတ္ခ်င္လည္းထုတ္။ ထုတ္ခ်င္လည္း ထုတ္ေပါ့။ (၆) ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ရတာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။အ၀တ္လည္း ေျပာင္းစရာ မလိုဘူး။ဂူလည္းေအာင္းစရာမလိုဘူး။ ပုထုဇဥ္စရိုက္မူ ေျပာင္းဖို႔လိုတယ္။ (၇) ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ရႈ သူမ်ားအျပစ္ သြားရႈမေနနဲ႔။ သူမ်ားအျပစ္ သြားရႈေနေတာ့ အမႈေပြတာေပါ့။ (၈) မိမိခႏၶာက ျဖစ္ေပၚေနတဲ႔ ေ၀ဒနာကို သည္းခံရႈမွတ္ႏိုင္မွပတ္၀န္းက်င္ ရဲ႕ေလာကဓံေတြကို လည္း ခံႏိုင္ရည္ ရွိမယ္။ (၉) တရားအားထုတ္တဲ႔အခါ ကိေလသာ ၾကားမခိုေအာင္ ႏွာသီး၀ေလးကို ထိတိုင္း သိေနပါေစ။ ထိတဲ႔အေပၚ သတိထား။သတိထားရင္တရားျမင္မယ္။ သတိမထားရင္ အမွား၀င္မယ္။ (၁၀) အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔ဆိုတာ ရုပ္ရယ္၊ နာမ္ရယ္၊ တရားရယ္၊ ဒီသံုးဦးနဲ႔ပဲ အေဖာ္ျပဳေနတာ ပါ။ သူတို႔မွာပ်င္းတယ္ မရွိပါဘူး။ (၁၁) လူသာဓုေခၚ နတ္သာဓုေခၚေလာက္နဲ႔ ေက်နပ္တင္းတိမ္ မေနၾကနဲ႔။ဘုရား ရဟႏၱာအရိယာ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ခ်ီးမြမ္းတဲ႔အထိ ျဖစ္ပါေစ။ (၁၂) ပထမေတာ့တရားကို လူကဦးေဆာင္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ တရားက လူကို ဦးေဆာင္တယ္။အဲဒီ အခ်ိန္ လူက တရားေနာက္ကိုလိုက္ဖို႔လိုတယ္ ။ (၁၃) ခႏၶာကေတာ့ သူ႔တရားသူျပေနတာပဲ။ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ဖံုးေနေတာ့ ဘာမွ မသိလိုက္ရ ဘူး။ (၁၄) အားကိုးမမွားေစနဲ႔။မိမိကိုယ္ကို မိမိ အားကိုးရမယ္။ (၁၅) ဘာမဆိုအတြင္းက ေအးေနေအာင္ လုပ္ရတယ္။ အျပင္က ဘယ္ေလာက္ပူပူ အတြင္းက ေအးေနေတာ့ ေအးတာပဲ။ အျပင္က ဘယ္ေလာက္ေအးေအး အတြင္းက ပူေတာ့ ပူတာပဲ။ (၁၆) တရားႏွင့္အိပ္စက္ျခင္း တရားႏွင့္ႏိုးထျ ခင္း၊ တရားႏွင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း၊ ဒါအပၸမာဒ တရားပဲ။ (၁၇) ေလာကီ…ခ်မ္းသာက တစ္ဘ၀စာတစ္နပ္စာ။ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကမွတစ္သံသရာလံုးေအး တာ။တစ္ဘ၀ တစ္နပ္စာမလုပ္နဲ႔။တစ္သံသလုံး ရာစာလုပ္ၾက။ (၁၈) မေကာင္းတာလုပ္တာသာေၾကာက္ရမွာ။ ေကင္းတာလုပ္ တာေၾကာက္စရာမလိုဘူး။ မေကာင္း တာေတာင္ ရဲရဲလုပ္ရဲရင္ ေကာင္းတာလုပ္တာ ဘာမလုပ္ရဲစရာရွိသလဲ ? (၁၉) မဟုတ္လည္း သည္းခံ၊ ဟုတ္လည္း သည္းခံရမွာပဲ။ခံရမည့္အတူတူ ေတာ့ အခုကတည္းက ခံလိုက္ေတာ့ သံသရာျပတ္တာေပါ့။ (၂၀) ေလာဘေဒါသ ေမာဟ ကင္းေအာင္ျပတ္ေအာင္ လုပ္ၾက။ျဖစ္ေအာင္လဲ မလုပ္နဲ႔။ပ်က္ေအာင္ လဲ မလုပ္နဲ႔။ျဖစ္တာပ်က္တာအၿမဲ သိေန ပါေစ။ ျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ ေလာဘ။ပ်က္ေအာင္လုပ္တာ ေဒါသ။ျဖစ္တာပ်က္တာမသိတာေမာဟ။ (၂၁) စိတ္ကျဖတ္လို႔ ျပတ္တာမဟုတ္ဘူး။ တရားကျဖတ္မွ ျပတ္တာ။တရားရွိေအာင္ အားထုတ္ၾက။ တရားရွိေတာ့တရားကပဲျဖတ္ေပး တယ္။ ျပတ္ေပးတယ္။ပါယ္ေပးတယ္။ (၂၂) အျမတ္က မရႈံးေစနဲ႔။ အရႈံးကသာျမတ္ပါေစ။ အကုသိုလ္က ကုသိုလ္ျဖစ္ပါေစ။ကုသိုလ္က အကုသိုလ္ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ (၂၃) ပုထုဇဥ္ေတြ မေကာင္းတာလုပ္တာမ်ား အဆန္းလုပ္မေနနဲ႔ ။အခု လည္း မေကာင္းတာလုပ္ေန သလို ေနာင္လည္း မေကာင္းတာလုပ္ေနဦးမွာပဲ။ သူတို႔ မေကာင္းတာနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ ဘာဆိုင္သလဲ? ကိုယ့္တရား ကိုယ္ရႈဖို႔ပဲ လိုတယ္။ (၂၄) ဘုရားစကားနားလည္ေအာင္လုပ္။ဘုရားစကား နားလည္ရင္ ေလာကစကားေတြအားလံုး နားလည္တယ္။ (၂၅) နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ ရလိုေၾကာင္းနဲ႔ ဆုေတာင္းခဲ႔တာလည္းမ်ားလွၿပီ။ ၀ိဇၨာဥာဏ္မပါဓမၼတာေတာင္း မို႔ အာေညာင္းရံုပဲ ေမာဖတ္တင္မည္။ ဒါနျပဳ ကာအခါခါေတာင္းလည္း ငါေကာင္းခ်င္မႈ ခုခံေနသည္။ ငါတစ္လံုးပါယ္ကာကြယ္ကာေပးမွ လြန္စြာမေႏွးနိဗၺာန္ျမင္မည္။


"၂၅၀၀ သာသနာႏွစ္အတြင္း သံဂါယနာ တင္ခဲ႕ေသာ သကၠရာဇ္ ခုႏွစ္ ႏွင့္ ေနရာမ်ား"

"၂၅၀၀ သာသနာႏွစ္အတြင္း သံဂါယနာ" ******************************** ပထမသံဂါယနာ


မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈-ဘီစီ(B.C) ၅၄၄ခုႏွစ္၊ ရာဇျဂိဳလ္ ေဝဘာရေတာင္ သတၱပဏၰလုိဏ္ဂူ၌အဇာတသတ္ မင္းကုိ အမွီျပဳ၍အရွင္မဟာကႆပအမွဴ းရွိေသာ အရွင္အာနႏၵာ၊အရွင္ဥပါလိႏွင့္ ရဟႏၱာငါးရာတုိ႔ မုခါရုဠွ (ႏွုတ္ျဖင့္ရြတ္ဆုိျခင္း) ပထမ သံဂါယနာတင္ေတာ္မ ူခဲ့ၾကပါသည္။


ဒုတိယသံဂါယနာ


သာသနာႏွစ္ ၁၀၀၊ဘီစီ(B.C)၄၄၄ခုႏွစ္၊ေဝသာလီျပည္ ဝါဠဳကာရုံေက်ာင္းေတာ္၌ကာဠာေသာကမင္းကုိ အမွီျပဳ၍ အရွင္မဟာယသမေထရ္ အမွဴးရွိေသာ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ ခုနစ္ရာတုိ႔မုခါရုဠွ(ႏွုတ္ျ ဖင့္ရြတ္ဆုိျခင္း) ဒုတိယအၾကိမ္သံဂါယနာတင္ေတာ္မူခဲ့ ၾကပါသည္။


တတိယသံဂါယနာ


သာသနာႏွစ္ ၂၃၉ ၊ဘီစီ(B.C) ၃၀၈ခုႏွစ္၊ ပါဋလိပုတ္ျပည္(ယခုအဆုိ-ပတၱနား) သီရိဓမၼာေသာကမင္းကုိ အမွီျပဳ၍အရွင္ေမာဂၢလိပုတ ၱတိႆမေထရ္အမွဴးရွိေသာရဟႏၱာတစ္ေထာင္တု မုခါရုဠီွ(ႏွုတ္ျဖင့္ရြတ္ ဆုိျခင္း) တတိယသံဂါယနာတင္ေ တာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။ထုိအခါမွစ၍ ဟိမဝႏၱာေတာင္တစ္ ေလ်ွာက္ရွိ တုိင္းျပည္နယ္အရ ပ္ရပ္သုိ႔လည္းေကာင္း၊ ေျမာက္ဘက္ရွိ စိန္႔တုိင္းအေနာက္ေျမာက္ဘက္ ရွိ ကသၼိရကႏၱာရ၊ေယာနကတုိင္းတုိ႔သုိ႔လည္းေကာင္း သာသနာေတာ္ပ်ံ႔ႏွံ႔ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။


စတုတၳသံဂါယနာ


၄င္းစတုတၳသံဂါယနာကုိ ေတာင္ပုိင္းစတုတ ၳသံဂါယနာ၊ ေျမာက္ပုိင္းသံဂါယနာဟုႏွစ္မ်ဳိးခြဲ၍ မွတ္ရသည္။ ထုိတြင္ သာသနာႏွစ္(၄၅၀) ၊ ဘီစီ(B.C) ၉၄ခုႏွစ္၊ သီဟုိဠ္က်ြန္းမလယဇနပုဒ္အာေလာက လုိဏ္ဂူ၌ ဝဋၬဂါမဏိမင္းကုိ အမီွျပဳ၍ဓမၼရကၡိတမေထရ္အမ ွဴးရွိေသာသံဃာေတာ္ငါးရာတာလပတၱအကၡရာေခၚ (ေတာင္ပုိင္းစတုတၳသံဂါယနာ- ေပထက္အကၡရာ) ကုိတင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။


သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၆၀၀၊ ဘီစီ(B.C) ၁ရာစု အိႏၵိယေျမာက္ပုိင္းကသၼိရတုိင္းဇာလႏၵရျမိဳ့၌ ကနိလ်ွကမင္းကုိ အမွီျပဳ၍ သုမိၾတအသြေဃာသမေ ထရ္ ၾကီးမွဴးေသာသံဃာေတာ္မ်ားသည္ ပိ၌ကတ္ေတာ္မ်ားကုိ သသၤကရုိဋ္(သကၠတ)ဘာသာျဖင့္ တင္ေသာသံသတိၾတာရုဠွေခၚ ေျမာက္ပုိင္း စတုတၳသံဂါယနာကုိ တင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိအခါမွစ၍ဟိမဝႏၱာမွေျမာက္ဘက္ရွိ တုိင္းျပည္နယ္မ်ားသုိ႔ဗုဒၶသာသနာေရာက္ရွိပ်ံ႔ႏွံ ႔ခဲ့ပါသည္။


ပဥၥမသံဂါယနာ


သာသနာႏွစ္ ၂၄၁၂၊ ေအဒီ၁၈၆၈ခုႏွစ္၊ ျမန္မာျပည္ မႏၱေလးျမိဳ့ေတာ္၌မင္းတုန္းဘုရင္မ င္းတရားၾကီးကုိ အမီွျပဳ၍ အရွင္ဇာဂရာဘိဓဇမ ေထရ္အမွဴးျပဳေသာ သံဃာေတာ္၂၄၀၀ေက်ာ္တုိ႔ေသလကၡရာရုဠွေခၚ ေက်ာက္ထက္အကၡရာပဥၥမသံဂါယနာတင္ေ တာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။


ဆ႒သံဂါယနာ


ဆ႒မသံဂါယနာသာသနာႏွစ္၂၅၀၀၊ ေအဒီ ၁၉၅၆ခုႏွစ္ ျမန္မာျပည္ရန္ကုန္ျမိဳ့ ကမၻာေအး မဟာပါသာဏ လုိဏ္ဂူေတာ္ၾကီး၌နုိင္ငံေတာ္အစုိ းရ ၾကီးမွဴးေသာျပည္သူလူထုကုိ အမွီျပဳ၍ ေထရဝါဒငါးနုိင္င ံ(ျမန္မာ၊ ထုိင္း၊ ကေမၻာဒီးယား၊ ေလာ၊ သီရိလကၤာ) မွ ဆရာေတာ္မ်ား ၾကီးမွဴးေသာ သံဃာေတာ္၂၅၀၀ေက်ာ္ကုိ ေပါတၳကရုဠွ မုခါရုဠွရြတ္ဖတ္ပုံႏွိပ္ျခင္း၊ ရြတ္ဆုိျခင္းႏွစ္ပါးစုံျဖင့္ ဆ႒သံဂါယနာတင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။


ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုုံး(ကုုလားေတာ့မပါ) ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။


အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)